هماوردگاه

کتاب چهار اثر میثاق

آیا این کتاب برای شماست؟

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت_گروه منابع انسانی

چهار میثاق، سرتاسر پر از حکمت و موعظه است. موعظاتی که برخلاف نصیحت‌های خسته‌کننده، شما را دلزده نخواهد کرد، بلکه برعکس، شما را مشتاق به یادگیری بیشتر می‌کند. دون میگوئل با نشان دادن حقیقت هر آنچه که تا به امروز از سر عادت انجام می‌دادیم، ما را وادار به بازبینی اعمال و رفتارمان می‌کند. با خواندن این کتاب، نگاه جدیدی به همه‌ی رفتارهای روزمره‌تان خواهید داشت و ناخودآگاه برای اصلاح آنها تلاش خواهید کرد.

نکته‌ی مهم درباره‌ی این کتاب و آموزه‌های تولتک‌ها این است که این کتاب تنها برای اصلاح اخلاقی و رفتاری زندگی نوشته نشده؛ بلکه شما با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید که تا چه اندازه می‌توان شاد بود و از زندگی لذت برد یا تا چه اندازه می‌توان آرام و بدون کمترین تنشی زندگی کرد. شاید بتوان این کتاب را با کتاب ملت عشق نوشته‌ی الیف شافاک مقایسه کرد. همان‌طور که ملت عشق، با آموزه‌های عرفانی مولانا، سعی در نشان دادن نقشه‌ی راه برای زندگی بهتر به مخاطب دارد، چهار میثاق هم با استفاده از آموزه‌های سنت‌ها و باورهای سرخ‌پوستان تولتک، سعی در آموزش نوعی از راه و رسم زندگی دارد.

گاهی بعضی از کتاب‌ها را باید بدون توجه به اینکه آیا مطابق سلیقه‌ی ما هستند یا نه، بخریم، چراکه ارزش این کتاب‌ها، چیزی فراتر از سرگرمی یا یادگیری معمولی است. چهار میثاق هم جزو آن دسته از کتاب‌هاست که با هر سلیقه‌ای، باید بخرید و بخوانید و به دیگران هدیه بدهید، چون نتیجه‌ی عملی به‌کاربستن تعلیمات چنین کتابی، رسیدن به آرامش درونی و صلح با محیط اطراف‌مان خواهد بود؛ صلحی که حلقه‌ی مفقوده‌ی زندگی اجتماعی این روزهای قرن ماست.