هماوردگاه

ویژگی های مشاوره تحصیلی مناسب

پردیس فناوری کیش_طرح ملی مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه مشاوره

از جمله مهمترین ویژگی های مشاور تحصیلی مناسب این میباشد که باید به سر فصل های دروس تخصصی رشته های مختلف آگاهی داشته باشد. مشاور تحصیلی مناسب باید بداند کدام مبحث سخت تر و کدام قسمت راحت تر و کدام قسمت نیاز به پیش نیاز از فصول قبل دارد. این موضوع در انتخاب فصل ها برای دانش آموزان بسیار اهمیت دارد که بتوانند دانش آموز را در انتخاب بهترین سرفصل یاری کنیم.

یکی دیگر از ویژگی های مهم مشاور این میباشد که به مسائل برنامه ریزی تحصیلی احاطه ی کامل داشته باشد. یک مشاور در صورتی که به این موضوعات تسلط کافی نداشته باشد ، در صورتی که دانش آموز در موضوعات مختلف برنامه ریزی مشکلی پیدا کند ، راهکار های آکادمیک و مناسبی به این دانش آموز داده نمیشود.

 

در صورتی که احساس نیاز میکنید و میدانید که یک همراه در کنار خود نیاز دارید که نقشه ی راه را در دست داشته باشد، شخصی که چندین بار این مسیر را با دانش آموزان مختلف طی کرده ، هرچه زودتر با مشاور تحصیلی خود منطبق بشید چونکه بسیاری از دانش آموزان در نیمه دوم سال به سوی مشاوران می آیند که اونموقع یک مقدار بسیار زیادی کار سخت میشه. پس سعی کنید از ابتدای سال با مشاور در تماس باشید تا مشاور تحصیلی شما بتواند بهترین راهکار ها را برای از بین بردن عادات اشتباه شما داشته باشد.