هماوردگاه

کارگاه بازرسی مایع نافذ (سطح ۱ و ۲)

کارگاه بازرسی مایع نافذ (سطح ۱ و ۲)

دپارتمان بخش فنی و مهندسی ؛

کیش تک با همکاری انجمن آهن و فولاد ایران کارگاه آموزشی کارگاه بازرسی مایع نافذ (سطح ۱ و ۲) “penetrant Testing (PT)” را در تاریخ های ۲۹ و ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ به صورت آنلاین برگزار ‌می نماید. این دوره توسط جناب آقای مهندس محسن فرهادی (کارشناس مهندسی فناوری بازرسی جوش، عضو انجمن جوش و بازرسی ایران (بیش از ۱۰ سال) ، عضو انجمن خوردگی ایران ، عضو شبکه متخصصین و مشاورین جوش و بازرسی جوش ایران ) ارائه خواهد شد .

تست مايعات نافذ (PT) نيز يکي ديگر از روشهاي تستهاي غير مخرب (NDT) مي باشد که مي توان با آن عيوب سطحي و راه يافته به سطح را در فلز جوش پيدا کرد. اين روش در پاس ريشه و پاسهاي بعدي براي پيدا کردن عيوب سطحي و عيوب راه يافته به سطح و تعمير اين عيوب در جوش کاربرد  دارد در اين روش يک مايع نافذ براي مدت مشخصي روي سطح قطعه اعمال مي شود که در اين مدت در اثر خاصيت موئينگي، مايع نافذ داخل عيوبي که در سطح باز شده اند نفوذ مي کند. در مرحله بعدي مقدار اضافي مايع نافذ از روي سطح قطعه برداشته مي شود، سپس قطعه خشک مي شود و ماده ظهور بر روي سطح اعمال مي شود. مايع نافذي که در داخل ناپيوستگي باقي مانده بود به وسيله ماده ي ظهور جذب شده و محل و اندازه و نوع ناپيوستگي را نشان مي دهد. دقت کافي اعمال شود که مواد تشکيل دهنده مايع نافذ و ماده ي ظهور بر روي ماده قطعه مورد آزمايش اثر بدي نگذارند.

اين روش يکي از بهترين روشها براي بازرسي انواع ترکهاي سطحي (راه يافته به سطح) حفره هاي گازي، تورقها، عدم پيوستگي در لبه هاي رويي يا اتصالات مواد و هرگونه نشتي در اتصالات لوله ها و مخازن مي باشد. اين روش روي مواد آهني و غير آهني، سراميکها، محصولات متالورژي پودر، جوشها، شيشه و انواع پلاستيکها و مواد ترکيبي کاربرد دارد.

لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴-۳۳۹۳۲۱۲۱-۰۳۱ انجمن آهن و فولاد ایران، داخلی ۱۹ تماس حاصل فرمائید.

در پایان دوره گواهینامه مربوطه از طرف انجمن آهن و فولاد ایران صادر خواهد شد.

ارتباط با ما : 

تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰

نشانی : خیابان جمالزاده شمالی نبش کوچه سرو پلاک ۴۱۴ طبقه ۳ واحد ۵

شبکه های اجتماعی پردیس فناوری کیش :

سامانه آموزش مجازی رهیاران : www.rahyaranlms.ir 

کانال تلگرام kishtech@ 

 اینستاگرام    rahyaranlms            kishtech.ir