هماوردگاه

همه چیز درباره مهارت های هفت گانهicdl

آموزش icdl همه چیز در مورد مهارت‌های هفت‌گانه:

آموزش icdl از آن چیزهاست که هر کس حداقل یک بار به گوشش خورده و بعد پی‌اش را گرفته یا نگرفته! اما اگر گوگل شما را به این صفحه رسانده، معنی‌اش این است که این‌بار قصد دارید حسابی پی یادگیری icdl را بگیرید و بالاخره این آموزش و یادگیری را به سرانجام برسانید! اما خب عجله نکنید! نمی‌خواهیم همه‌چیز را سخت و پیچیده کنیم! بگذارید مقاله را با یک داستان شروع کنیم!

رستم کارمند یک شرکت بزرگ بود و روزهایش را با رسیدگی به پرونده‌ها و کاغذهای اداری می‌گذراند. کم‌وبیش از کارش راضی بود و سعی می‌کرد وظایفش را هرچه بهتر انجام دهد. همه چیز داشت برای آقا رستم داستان ما خوب پیش می‌رفت تا این‌که یک روز یکی دو جعبه سفید و سنگین داخل اتاقش آوردند و پس از یک ساعت تلاش، با سیم به هم وصل‌شان کردند و گفتند رایانه جدید مبارک! هرچه از تعجب و ترس آقا رستم بگوییم کم گفته‌ایم، مخصوصا وقتی فهمید باید با زیروبم این رایانه آشنا شود و کارهایش را به کمک جعبه عجیب انجام دهد.

هفت ‌خوان یادگیری مهارت icdl:

آقا رستم چند روزی را با دوستان و همکاران مشورت کرد. حتی با مدیر قسمتی که در آن کار می‌کرد صحبت کرد تا شاید رایانه را از اتاقش ببرند و بتواند کارهایش را مثل گذشته، خودش دستی و با قلم و دفتر و ماشین‌حساب انجام دهد. اما از آقا رستم اصرار و از مدیر انکار!

رستم که حسابی فکرش مشغول بود یک شب خواب دید که لباس جنگی پوشیده و افتاده به جان کامپیوتر شرکت اما همین‌که شمشیر کشید تا حریف را به دو قسمت مساوی و یا حتی نامساوی تقسیم کند، کامپیوتر با یک صدای بلند و رسا فریاد زد: رستم دست نگه‌دار! اگر بتوانی از هفت‌خوانی که می‌گویم بگذری، آن‌وقت در پایان خوان هفتم منتظرت می‌نشینم و هرکاری که بخواهی برایت انجام می‌دهم؛ طوری که توی شرکت کسی به گرد پایت هم نرسد! رستم که حسابی وسوسه شده بود پرسید کدام هفت خوان؟!

کامپیوتر گفت: تو باید از هفت‌خوان مهارت‌های ICDL  عبور کنی!

داستان که به این‌جا رسید رستم با وحشت از خواب پرید. مدتی فکر کرد تا توانست نام مهارت‌هایی را که در خواب شنیده بود، به‌یاد بیاورد. از فردای آن روز هم که دید راهی جز هم‌نشینی با رایانه ندارد، عزمش را جزم کرد تا اطلاعاتی در مورد مهارت‌های icdl به‌دست بیاورد و یادگیری را شروع کند. اگر می‌خواهید از جزئیات دوره icdl باخبر شوید و ببینید کار آقا رستم در نهایت به کجا کشید، تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

دوره آموزش ICDL چه دوره‌ای است:

ICDLمخفف International Computer Driving Licence است و به‌معنی گواهی‌نامه بین‌المللی کاربری رایانه است. رستم پس از پرس‌وجو فهمید، قرار است در هفت مرحله با مهارت‌های اصلی رایانه آشنا شود تا پس از آن بتواند گلیم خودش را از آب بیرون بکشد.

زمانی که رستم با کاربردها و ویژگی‌های مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتر آشنا شد، توی دلش کمی هم افسوس خورد که چرا تا امروز چنین چیزی به گوشش نخورده بوده و الان هم این همه مقاومت نشان داده است. از بحث آقا رستم و پشیمانی‌اش که بگذریم، این شما و این ویژگی‌های دوره ICDL :

-با یادگیری مهارت‌های هفت‌گانه، می‌توانید با رایانه‌تان به‌صورت حرفه‌ای کار کنید و به نیازهای خودتان یا شرکت و اداره‌ای که در آن کار می‌کنید، به بهترین نحو پاسخ دهید.

-برای  شرکت در دوره‌های icdl ، قرار نیست پیش‌نیاز خاصی داشته باشید. در این دوره‌ها مهارت‌های کامپیوتری از ابتدا آموزش داده می‌شوند.

-آموزش  مهارت‌های icdl، در هفت مرحله ۱۳۰ ساعته انجام می‌شود. این گواهی‌نامه در ۱۴۹ کشور جهان اعتبار دارد. این روزها در کل دنیا هیچ مدرک کامپیوتری به‌اندازه icdl ، اعتبار ندارد.

-مدرک ICDL مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و می‌توان آن را در تمام اداره‌ها و شرکت‌های دولتی یا خصوصی ارائه کرد.

چرا باید icdl را یاد بگیریم؟

-این روزها رقابت برسر شغل نفس‌گیر شده است. هرچه مهارت‌های بیشتری داشته باشید، شانس‌تان برای پیدا کردن یک شغل خوب، بیشتر می‌شود. بنابراین باید تا می‌توانید رزومه قوی‌تری بسازید و مهارت‌های بیشتری یاد بگیرید. گواهی‌نامه icdl یکی از مدارکی است که می‌تواند وزنه‌ی رزومه‌تان را تا حد زیادی سنگین و پربار کند.

-اگر بخواهید در یکی از اداره‌ها یا شرکت‌های داخلی استخدام شوید باید آشنایی کافی با کامپیوتر داشته باشید. اگر دوره‌های icdl را بگذرانید، بدون‌شک کسی در مورد مهارت‌های رایانه‌ای‌تان شک نمی‌کند و چند پله از کسی که این گواهی‌نامه را ندارد جلوتر خواهید بود.

-فرقی نمی‌کند بخواهید ایران بمانید یا از کشور خلرج شوید. درهر حال گواهی‌نامه icdlبه دردتان خواهدخورد. برای کار در خارج از کشور می‌توانید مدرک icdl را ترجمه کنید و همراه‌تان ببرید؛ چون همان‌طور که گفتیم این مدرک در ۱۴۹ کشور اعتبار دارد و می‌توانید روی کارایی‌هایش حساب کنید.

-اگر در شرکت یا اداره‌ای کارمند هستید ولی هنوز گواهی‌نامه icdl ندارید، در سریع‌ترین زمان ممکن برای گذراندن این دوره‌ها اقدام کنید؛ چون اگر روزی بخواهید به ارتقای شغلی فکر کنید این مدرک کامپیوتری به کمک‌تان خواهد آمد.

-جدا از بحث کار و شغل، این آموزش‌ها برای دانش‌آموزان، دانشجویان، خانم‌های خانه‌دار و… هم مناسب است. قرار نیست مهارت‌های icdl فقط به درد کارمندان بخورد. حتی اگر جزء کسانی هستید که گاهی گذرتان به کامپیوتر می‌افتد باز هم از مزایای این دوره‌ها بهره خواهید برد.

در این دوره چه چیزهایی آموزش داده می‌شود؛ هفت‌خوان آقا رستم:

برگردیم به داستانمان! قصه تاجایی پیش رفت که آقا رستم تحقیق در مورد هفت خوان کامپیوتری‌اش را شروع کرد. اولین واکنش آقا رستم به راهی که باید می‌رفت، ترس و نگرانی بود. اما کمی که دقیق‌تر شد، فهمید قرار نیست شاخ غول را بشکند و آن همه دغدغه بیهوده است. می‌خواهید بدانید این هفت مرحله یا هفت‌خوان چه چیزهایی هستند؟ در ادامه، سرفصل‌های این دوره‌ها را به‌طور خلاصه برای‌تان توضیح داده‌ایم.

۱-IT، در وصف گوشه و کنار کامپیوتر:

 

 

در این سرفصل قرار است :

-با مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات آشنا شوید.

-متوجه می‌شوید رایانه چیست؟ چه اجزایی دارد؟

-سخت‌افزار و نرم‌افزار چه چیزهایی هستند و تفاوت‌هایشان چیست؟ و… .

دراصل می‌توان گفت مبانی اساسی کامپیوتر و آشنایی با ویژگی‌های فیزیکی رایانه در این سرفصل آموزش داده می‌شود.

۲-اینترنت، دنیای بزرگ بی‌انتها:

 

 

این روزها کم‌تر کسی است که دستی بر آتش اینترنت و دنیای مجازی نداشته باشد (در واقع این روزها انقدر همه بر این آتش دست دارند که باید مراقب باشند دستشان نسوزد.) ولی قبل از این‌که بخواهید از قابلیت‌های این فضای جدید و متنوع استفاده کنید، باید با مباحث پایه و اصلی‌اش آشنا شوید. یکی از سرفصل‌های دوره ICDL ، همین یادگیری مبانی اینترنت است. در این دوره این مباحث آموزش داده می‌شوند:

-روش جستجو یا سرچ کردن در اینترنت

-ساختن پست الکترونیک یا همان ایمیل

-فرستادن و دریافت فایل و اطلاعات با استفاده از پست الکترونیک و…

۳-ویندوز، جمع پنجره‌ها جمع است:

 

 

سهراب سپهری شعری دارد که می‌گوید شب سرودش را خواند! نوبت پنجره‌هاست!… حالا این‌جا نوبتی هم باشد نوبت پنجره‌ها یا همان ویندوز است!

یک سیستم‌عامل محبوب که خیلی زود از رقیبانش جلو زد و امروز تقریبا روی تمام کامپیوترهای خانگی و اداری نصب شده است. یکی از مهارت‌های هفت‌گانه‌ای که در دوره icdl یاد می‌گیرید همین کار در محیط Windows است. قرار است در این دوره یاد بگیرید:

-چطور فایل‌های مختلف بسازید و مدیریت‌شان کنید.

-چگونه فایل‌های مختلفی را کپی یا حذف کنید، برش بزنید و…

-تنظیمات مختلف در محیط ویندوز را یاد می‌گیرید.

-متوجه می‌شوید چطور از سیستم‌تان دربرابر ویروس‌ها محافظت کنید یا اگر رایانه‌تان به هر دلیلی ویروسی شد، برای مقابله چه کارهایی باید انجام دهید.

۴-Word: زنده‌باد نوشتن:

 

قبلا تمام نامه‌نگاری‌های اداری، مدارک و اطلاعات و… دستی نوشته می‌شدند ولی از وقتی نرم‌افزار word راهش را به دنیای جدید باز کرده‌است، تمام معادله‌ها تغییر کرده‌اند. تمام متن‌ها در ورد تایپ می‌شوند. بنابراین یکی از مهارت‌های هفت‌گانه icdl به یادگیری ورد اختصاص پیدا کرده‌است. در ادامه در مورد این نرم‌افزار و کاربردهایش بیشتر توضیح می‌دهیم.

۵-Excel: دنیای عددها و جدول‌ها:

 

 

وقتی پای اعداد و جدول‌ها، به‌میان می‌آید باید از اکسل کمک بگیرید. حتی از این نرم‌افزار برای بعضی محاسبه‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

 

۶-PowerPoint:

 

این نرم‌افزار قابلیت‌هایی را در اختیار شما می‌گذارد که با استفاده از آن‌ها بتوانید اطلاعات و داده‌ها را به‌صورت تیتروار آماده کنید و در جلسه، سمینار و… به دیگران ارائه دهید. یک نرم‌افزار جذاب و کاربردی که می‌تواند مثل یک منجی وسط جلسه‌های مهم به کار بیاید و نکته‌های کلیدی را یادآوری کند. در دوره‌های icdl، به‌طور کامل با پاورپوینت آشنا می‎شوید.

۷-Access:

 

 

نرم‌افزاری که اطلاعات را در حجم گسترده در خودش نگه می‌دارد و ازطرفی قابلیت‌هایی مثل دسترسی به قسمت‌های مختلف اطلاعات، گزارش گرفتن و… را به شما می‌دهد.

چه کسانی و برای چه مشاغلی باید مهارت هفتگانه ICDL را یاد بگیرند؟

 

امروزه هر چقدر هم که تلاش کنید نمی‌توانید کامپیوتر و کاربردهایش را از زندگی‌تان حذف کنید. همان‌طور که آقا رستم با آن همه تلاش نتوانست کاری کند و درنهایت مجبور شد از هفت‌خوان مهارت‌های کار با رایانه بگذرد. بنابراین یادگیری این مهارت‌ها برای خیلی از افراد و مشاغل لازم است. ممکن است برای عده‌ای کاربرد زیاد و هرروزه داشته باشد ولی برای بعضی‌ها به‌صورت گاه‌به‌گاه نیاز شود.

به‌طور کلی یادگیری این مهارت برای این افراد از نان شب واجب‌تر است:

_ جویندگان کار: کسانی که جویای کار هستند. این افراد باید مهارت‌هایی یاد بگیرند که احتمال استخدام شدن‌شان را تاحد زیادی بالا ببرد. ICDL یکی از همان مهارت‌ها است که شما را در چشم اداره‌ها و شرکت‌ها بالا می‌برد و عزیز می‌کند.

_ کارمندها: دیگر خیلی فرقی نمی‌کند در کدام بخش یک شرکت یا اداره مشغول به‌کار هستید. مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتر دیر یا زود به دردتان خواهد خورد و سرعت‌تان را زیاد می‌کند.

_ دانش‌آموزان و دانشجویان: یادگیری icdl ، برای دانش‌آموزان و دانشجویان از هر طرف که نگاه کنید، مساوی با یک برد جانانه است. اگر دانشجو هستید و قصد دارید مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتر را یاد بگیرید به‌تان تبریک می‌گوییم چون قرار است چند پله از دوستان‌تان بالاتر بروید. می‌توانید پروژه‌ها و تحقیقات دانشجویی را بدون کمک و به‌تنهایی انجام دهید و ازطرفی برای آینده شغلی‌تان تجربه کافی به‌دست بیاورید.

_ دورکارها: خیلی‌ها شاید کارمند جای خاصی نباشند یا حتی برای کار از خانه‌شان بیرون نروند؛ ولی داخل منزل و با استفاده از کامپیوتر شخصی‌شان، سفارش کارهای مثل تایپ، تولیدمحتوا و… می‌گیرند و فعالیت می‌کنند. آموزش مهارت‌های ICDL برای این دسته افراد هم به‌شدت واجب است.

یادگیری ICDL برای کارمندان؛ یک تیر و چند نشان:

اگر همه کارمندان تصمیم بگیرند با رایانه آشنا شوند و دوره‌های icdl را بگذرانند، قطعا سود زیادی نصیب‌شان خواهد شد. تعدادی از فواید بی‌شمار یادگیری مهارت‌های کامپیوتر:

-باعث می‌شود کارمندان کارآیی بیشتری داشته باشند.

-وقت کم‌تری در اداره‌ها و شرکت‌ها تلف می‌شود؛ چون کارمندان وظایف‌شان را سریع‌تر انجام می‌دهند و درنتیجه کار ارباب رجوع هم زودتر راه می‌افتد.

-وقتی تمام کارمندان این مهارت‌ها را بلد باشند، اداره از استخدام کارمند پشتیبانی بی‌نیاز می‌شود.

-یادگیری مهارت‌های کامپیوتر باعث می‌شود کارمندان اعتماد به‌نفس بیشتری داشته باشند؛ چون نیازهایشان را خودشان رفع می‌کنند و قرار نیست دیگر برای هر خواسته‌ای مثل تایپ یک نامه یا فرستادن فایل و… از بقیه همکاران کمک بگیرند.

-همه با اصول IT یا همان فناوری اطلاعات آشنا می‌شوند. بنابراین سطح سواد همگانی در محیط‌های کاری به‌طور یک‌دست بالا می‌رود.

-کارمندان می‌توانند اطلاعاتی که به‌دست آورده‌اند را به همدیگر منتقل کنند.

کلام آخر:

آقا رستم از روزی که پیگیر خوابش شد و فهمید با آموزش ICDL حتی می‌تواند به ارتقا و افزایش راندمان کاری‌اش فکر کند، از خوشحالی سر از پا نمی‌شناخت. لیوان آبی که دستش بود را زمین گذاشت و پرسان پرسان، بالاخره در موسسه پردیس فناوری کیش ثبت‌نام کرد.

اگر متن بالا را به‌طور کامل خوانده باشید، مطمئنا شما هم با ویژگی‌ها و فایده‌های ریز و درشت ICDL آشنا شده‌اید. یک دوره آموزشی کامل و همه چیز تمام که می‌تواند به نیازهای کامپیوتری‌تان پاسخ بدهد و حلال خیلی از مشکلات‌تان باشد.

بعد از یادگیری این مهارت‌ها می‌توانید بخش‌های مختلف رایانه را بشناسید و با آن به‌راحتی کار کنید. ازطرفی کار با نرم‌افزارهای آفیس، ازجمله ورد، اکسل، پاورپویت و اکسس را یاد می‌گیرید و می‌توانید از انواع قابلیت‌های مختلفی که دارند در خانه، اداره، دانشگاه و… استفاده کنید و کارهای‌تان را با بیشترین سرعت در کم‌ترین زمان انجام بدهید.

ارتباط‌با‌ما : 
تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰
نشانی : خیابان جمالزاده‌شمالی بعد از بلوار‌کشاورز پلاک ۴۱۴ طبقه ۳ واحد ۵
شبکه‌های اجتماعی پردیس‌فناوری‌کیش :
سامانه آموزش‌مجازی رهیاران : www.rahyaranlms.ir 
کانال‌تلگرام kishtech@ 
 اینستاگرام    rahyaranlms            kishtech.ir  
آپارات     kishtech