هماوردگاه

کتاب شازده کوچواو برای بزرگتر ها

کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها پیشنهادی برای طرفداران شازده کوچولو

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت_گروه منابع انسانی

اگر به چیزی فکر می‌کنی و این فکرها آزارت می‌دهد؛ می‌توانی امیدوار باشی که این فکرهای آزاردهنده روزی تمام می‌شوند و تو به آرامش می‌رسی! اما امان از چیزهایی که در ناخودآگاه ما مانده‌اند. چیزهایی که روحمان هم از وجودشان خبر ندارد، که روحمان را ذره ذره می‌خورند، بدون آن که حتی متوجهش باشیم.

تمام چیزهایی که فکرش را هم نمی‌کنیم، جایشان در ناخودآگاه است اما چه طور می‌شود کنترل ناخودآگاه را توی دست گرفت؟! این دقیقا سوالی‌ست که موضوع کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها اثر روبرتو لیمانتو را شکل می‌دهد. کتابی که به تازگی توسط نشر خوب روانه‌ی بازار کتاب شده است! نویسنده‌ی کتاب، بار دیگر به سراغ خلبانِ سقوط کرده در دل بیابان و دیدارش با شازده کوچولو می‌رود تا در خلال صحبت‌هایشان، به سوال‌های عمیق مخاطب جواب بدهد.

نویسنده‌ی کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها کیست؟!

روبرتو لیمانتو، مردی‌ست توانمند در آفرینندگی! یک مدیرعامل و مذاکره‌کننده‌ی درجه یک! سیاستمداری موفق که موفقیت را با گوشت و پوست و استخوانش چشیده و حالا در قالب داستانی نام‌آشنا راه رسیدن به این موفقیت را به مخاطب نشان می‌دهد.

نویسنده در این کتاب به ما می‌گوید راه موفقیت از مسیر گفتگویی توانمندانه با ناخودآگاه می‌گذرد. یعنی درست آن قسمت ناشناخته‌ای که دور از دسترس مانده، همان قسمتی است که به راه ما جهت می‌دهد و اگر حواسمان نباشد و نتوانیم کنترلش کنیم، اتفاق‌های عجیب و غریبی می‌افتد.

راه رسیدن به موفقیت در کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها

تفکر و عقاید یونگ در کلمه به کلمه‌ی کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها حضور پررنگی دارد. به گفته‌ی یونگ، همه‌ی ما در اعماق ناخودآگاهمان نیرویی راهنما داریم که اگر بتوانیم با این نیروی راهنما، ارتباط برقرار کنیم، پاسخ بسیاری از پرسش‌های مهم وجودی‌مان را پیدا خواهیم کرد.

درست مانند کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری که همه‌ی ما در روزهای کودکی، نوجوانی یا بزرگسالی خوانده‌ایم و هنوز که هنوز است مفاهیمش برایمان تازگی دارد، در این‌جا هم با یک کتاب فلسفی سرشار از مفاهیمی بدون تاریخ انقضا سر و کار داریم.

جمله‌های کتاب ساده و عمیق‌اند. درست همان‌طور که از فلسفه انتظار می‌رود، در هر قسمت از کتاب دچار چالش جدیدی می‌شویم. با سوال‌های شازده کوچولو و خلبان از پیرمرد دانا، به این فکر می‌کنیم که این سوال چقدر شبیه سوال خود ماست